پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204970
ديرکرد در اعلام تعرفه‌ها نتيجه‌اي جز افزايش خودسرانه آن از سوي پزشکان ندارد
تاریخ انتشار : 1395/02/25 11:15:31
نمایش : 1481
عضو ناظر مجلس در شوراي عالي نظام پزشکي، نسبت به تاخير در اعلام تعرفه هاي پزشکي هشدار داد و گفت: به نظر مي رسد ۱۲ تا ۱۵ درصد افزايش براي تعرفه هاي پزشکي مناسب است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار حميد رضا عزيزي فارساني در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت، با تاکيد بر ضرورت تعيين تکليف تعرفه هاي پزشکي در سال 95، گفت: بر اساس شنيده ها قرار است تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري، اين تعرفه ها تعيين تکليف شود که اميد است اين زمان به تاخير نيفتد.

نماينده مردم اردل، کيار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: بدون شک عدم تعيين تکليف تعرفه هاي حوزه پزشکي در وهله اول موجب سرگرداني بيماران مي شود و آسيب جدي را به بخش بهداشت و درمان وارد مي کند.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، تصريح کرد: اعلام تعرفه هاي پزشکي اگر به موقع صورت گيرد هم تکليف جامعه پزشکي روشن مي شود و هم مردم تکليف خود را مي دانند؛ بدون شک تاخير در اعلام آن باعث تضييع حقوق بيمار و پزشک مي شود.

وي يادآور شد: ديرکرد در اعلام تعرفه ها باعث مي شود بعضي از پزشکان به صورت خودسرانه تعرفه ها را افزايش دهند که در اين شرايط چندگانگي در حوزه سلامت رخ خواهد داد، از سويي ديگر با وجود بارها تذکر در مورد اعلام هرچه سريعتر تعرفه ها اما همچنان اين موضوع با تاخير مواجه شده است.

عزيزي فارساني درباره ميزان افزايش تعرفه ها، تاکيد کرد: متناسب با تورم و شرايط اقتصادي کشور بايد اين تعرفه ها افزايش يابد، با توجه به اجرايي شدن طرح تحول سلامت، تعرفه هاي پزشکي بايد به گونه اي افزايش يابد که متوسط تورم سالانه باشد لذا در تعيين آن، اين شاخص از اهميت زيادي برخوردار است.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، گفت: به نظر مي رسد 12 تا 15 درصد براي افزايش تعرفه ها مناسب است که البته بيمه ها نيز بايد متعهد شوند تا اين افزايش تعرفه را پوشش دهند.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت، با وجود آنکه وزير بهداشت اعلام کرد که تا ارديبهشت ماه وضعيت تعرفه هاي پزشکي مشخص مي شود اما هنوز تعيين آن در هاله اي از ابهام وجود دارد./

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html